Ponad 600 uczniów, 3000 godzin szkoleniowych, 25 klas – to wynik #CzasNaWiedzę, czyli pierwszego projektu edukacyjnego stworzonego przez Klub Lidera Rzeczypospolitej i dedykowanego uczniom szkół średnich.

Celem powstania projektu było zapoznanie uczniów z czymś, czego brakuje w programie lekcyjnym, a dodatkowo otworzenie szansy na zdobycie nowych zainteresowań. Ogromną zaletą jest to, że w role nauczycieli wcielają się osoby niewiele od nich starsze od samych słuchaczy, co ułatwia przekazywaną wiedzę. Dodatkowo zachętą jest to, że uczniowie, którzy najaktywniej brali udział w zajęciach, mogą zdobyć nagrody o sporej wartości np. iPada – komentuje Karol Jędruszek, twórca projektu #CzasNaWiedzę.

Nie obyło się bez komplikacji, na początku gdy projekt startował wszystko wskazywało na to, że odbędzie się w formule stacjonarnej, niestety w połowie października koronawirus pokrzyżował plany, uczniowie wrócili na nauczanie zdalne, to nie załamało prelegentów #CzasNaWiedzę, również przenieśli się do internetu, gdzie za pomocą kamerek internetowych i programów do komunikacji kontynuowali prowadzenie tych unikalnych zajęć.

Po przeprowadzeniu wszystkich cykli odbył się ogólnopolski konkurs z nagrodami. Za pierwsze miejsce można było zgarnąć iPada, za drugie czytnik ebooków, a za trzecie voucher do księgarni na kwotę 250 zł. Przed uczniami było ciężkie wyzwanie, I etap to test jednokrotnego wyboru z 15 pytań, najlepsi przeszli do drugiego etapu, gdzie zadaniem było napisanie eseju. Najlepszy w tym okazał się Paweł Obłój, drugie miejsce zajęła Emilia Pacia, a trzecie Laura Pąpka.

Uczniowie oprócz zdobytych nagród chwalili projekt, że przekazał im pożyteczną wiedzę. Liczymy, że już wkrótce spotkamy się na kolejnej edycji. Projekt był wspierany finansowo przez Fundację Agencji Rozwoju Przemysłu, dodatkowo objęty Patronatem Honorowym Ministra Edukacji Narodowej.